Dziękujemy,
że zajrzałeś na tę stronę. Znajdziesz tu znane opisy problemów z
użytkowaniem programu
, wraz z rozwiązaniami. Zespół zajmujący się
przygotowywaniem materiałów oraz nasz programista dołożyli wszelkich
starań, aby produkt działał poprawnie. Jednakże, jak do każdej
ludzkiej pracy, wkraść się mogą błędy. Podajemy, jakie są nam znane i były
sygnalizowane przez użytkowników.
PROBLEM 1: W okienku Biblii,
Multimediów i Książek czasami nie widać pasków przewijania.
Rozwiązanie 1:
1.
Umieść kursor myszy na prawej krawędzi okna,
2. Kliknij i przytrzymaj lewy klawisz myszki,
3. Zwiększ szerokość okna, aby zobaczyć paski przewijania.
Rozwiązanie 2:
1.
Włącz przycisk zawijania wierszy.
PROBLEM 2: Plik instalacyjny
programu
nie uruchamia się lub wyświetla komunikat błędu.
(błąd dotyczy wersji wcześniejszych niż 3.0.0)
Rozwiązanie:
Nazwa
pliku instalacyjnego (.exe) składała się w wersjach wcześniejszych z
15 znaków i była skonstruowana poprawnie. Dla wersji 2.3.0 były to następujące nazwy:
1. „e-b_230_pl_full” (polski)
2. „e-b_230_en_full” (angielski).
Nowsze
wersje programu
(od 3.x.x) mają nazwy dłuższe, które także mogą być dowolnie
modyfikowane, o czym poniżej.
Aby
pozbyć się komunikatu, iż aplikacja nie da się zainstalować należy
skrócić nazwę pliku tak, aby miała mniej niż 15 znaków, a nawet nie
przekraczała 8. Nazwa może mieć wtedy następującą postać: „e-b_pl” czy
„e-b_en”.
Prosimy pamiętać, iż w systemie MS Windows znane rozszerzenia plików
mogą nie być wyświetlane. Gdyby jednak były, po podanych propozycjach
nowych nazw bezwzględnie należy wpisać rozszerzenie „.exe” tak, aby
plik wyglądał na przykład tak: „e-b_pl.exe”.
PROBLEM 3:
Po
zainstalowaniu programu
, a następnie jego usunięciu z systemu
(program usuwający lub deinstalacja) i próbie ponownej instalacji,
wyświetla się komunikat błędu.
(błąd dotyczy wersji wcześniejszych niż 3.0.0)
Rozwiązanie 1:
1.
Zamknij wszystkie aplikacje (programy) i zrestartuj system. Następnie
dokonaj ponownej instalacji.
Rozwiązanie 2:
1.
Zmień nazwę pliku instalacyjnego na krótszą (patrz rozwiązanie
problemu nr 2; opisany powyżej).
PROBLEM 4:
Najnowsza
wersja programu nie uruchamia się w Windows 95
lub wyświetla w okienku komunikat o błędzie.
Rozwiązanie:
Niestety, od wersji 3.0.0 program
nie współpracuje
prawidłowo z Windows 95. Związane to jest z zaawansowanymi
rozwiązaniami technicznymi, których starsze „okienka” jeszcze w owym
czasie nie wspierały. Praktycznie uniemożliwia to pracę z programem.
PROBLEM 5: Po zainstalowaniu na
wersji 2.3.0 wersji 3.1.0 program nie zachował wcześniejszych ustawień.
Rozwiązanie:
Wszystkie nowe wersje programu
są przygotowywane tak, aby można było instalować
nową wersję na starą. Z powodu jednak znacznych modyfikacji od wersji 3.x.x,
nie zaleca się instalować ich na stare wersje, gdyż ustawienia nie
zostaną odczytane. Plik starych ustawień nie zostanie jednak usunięty.
Natomiast od wersji 3.0.0 nowe wersje można instalować na na stare pod
warunkiem, że są to wersje 3.x.x. Stare ustawienia będą zachowane
wtedy dla wszystkich użytkowników i żadne dane nie zostaną utracone.
PROBLEM 6: Nie włącza się
cieniowanie pasków narzędzi.
(błąd dotyczy instalacji wersji 3.2.0 na starsze wersje aplikacji)
Rozwiązanie:
Nowy wygląd nie włącza się, ponieważ ustawienia odczytywane są ze
starej wersji pliku ustawień. Nowa instalacja programu
nie nadpisuje tego
pliku. Jeśli instalujesz program po raz pierwszy takie problemy nie
wystąpią, gdyż korzysta on z nowych ustawień z nowej instalacji.
Aby włączyć cieniowanie uruchom menu Narzędzia -> Właściwości lub użyj
kombinacji klawiszy Ctrl+W, przejdź do pozycji „Wygląd aplikacji”, a
tam zmień wygląd elementów aplikacji na „Cieniowany”. Zatwierdź zmiany
klawiszem „OK”.
PROBLEM 7: Kiedy jestem
podłączony do Internetu, czasami pokazuje się w dolnym prawym rogu ekranu
okienko z komunikatem. Czy program monitoruje to, co robię w komputerze?
Rozwiązanie:
Jeśli
jesteś podłączony do Internetu, to po uruchomieniu
próbuje zlokalizować
serwer NADZIEJA.PL i jeśli zdoła się połączyć, pobiera informacje.
Następnie porównuje kody poprzedniego i nowego komunikatu, a potem
decyduje czy nowy ma zostać wyświetlony. Wiadomość jest wyświetlana
jednokrotnie, w dolnym prawym rogu ekranu, przez 30 sek. Kliknięcie na
niej zamyka okno wiadomości.
Podczas tego
połączenia nie są przesyłane żadne dane o twoim komputerze do serwisu NADZIEJA.PL,
gdyż
nie jest programem
typu spyware.
Skontaktuj się z naszym
PROGRAMISTĄ,
aby zgłosić wszelkie uwagi i problemy dotyczące programu.
Możesz użyć formularza, aby wysłać mu swój komentarz/pytanie:
Twój komentarz/pytanie
można śmiało
pisać z polskimi znakami
Jeśli
potrzebujesz dodatkowych wyjaśnień, masz jakieś wątpliwości, pragniesz
podzielić się uwagami, możesz skontaktować się z naszym
ADMINISTRATOREM
serwisu pod numerem jego telefonu w Warszawie:
(+4822) 7292880, czynnym całą dobę.
[POWRÓT] |